وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
يکشنبه ٠٤ اسفند ١٣٩٨  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > چهار دلیل برای دوری از حسادت
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 سلامت روان و سلامت معنوی
  چهار دلیل برای دوری از حسادت

  

چرا باید خودتان را با دیگران مقایسه کنید؟ هیچکس در این دنیا نمی‌تواند به خوبی شما، خود شما باشد.

 نکته ۱: داشتن حسی جز شادی برای موفقیت دیگران، شانس موفقیت و شادی خودتان را مسدود می‌کند. طبق قانون جذب، با غوطه خوردن در فکر چیزهایی که دیگران دارند و شما ندارید، از آن حس نداشتن بیشتر به سمت خودتان جذب خواهید کرد. این یعنی چیزهایی که می‌خواهید داشته باشید را از خودتان دورتر می‌کنید. اگر بتوانید برای شادی و موفقیت دیگران جشن بگیرید به جهان این پیام را می‌دهید که «من هم از این موفقیت به دست می‌آورم. همه چیز به انرژی احساسات شما بستگی دارد. ناراحت شدن به خاطر شادی دیگران اصلاً حس خوبی نیست، بنابراین نمی‌تواند چیزهای خوبی را جذب خود کند. شاد شدن به خاطر موفقیت دیگران حس بسیار خوبی می باشد، به ایجاد خوبی‌های بیشتر هم برای شما و هم برای آن فرد کمک خواهد کرد.

 

نکته ۲: دیدن تجربیات مثبت دیگران شما را در آستانه آن تجربیات قرار می‌داد. با دیدن اینکه یکی از دوستان­تان شغلی عالی با درآمدی فوق‌العاده دارد، ممکن است خیلی راحت دچار حسادت شوید. اما درمقابل اگر از این جهت به آن نگاه کنید که چنین شغل‌هایی وجود دارد، به شما هدف می‌دهد که به سمت آن بروید و امکانات بسیار زیادی که در جهان وجود دارد را به شما نشان می‌دهد. همچنین به ما کمک می‌کند با این عقیده منفی جامعه مقابله کنیم: فرصت زیادی برای ما وجود ندارد. بنابراین اگر کسی به چیزی که ما می‌خواهیم دست پیدا کرده است، شانس این که ما هم به آن دست پیدا کنیم بسیار کم می‌شود. واقعیت این است که اگر باور داشته باشید، همیشه برای همه افراد فرصت کافی وجود دارد. فقط باید به دنبال آن باشید.

 

نکته ۳: همه چیز در این دنیا موقتی است، همه چیز به طور مداوم در حال تغییر است. اینکه بفهمید همه چیز موقتی است در همه قسمت‌های زندگی‌تان معجزه می‌کند مخصوصاً در مقابله با حسادت. ثروتی که می‌بینید دوست­تان تجربه می‌کند ممکن است طی یک سال از بین برود. رابطه احساسی فوق‌العاده‌ای که دوست­تان دارد ممکن است طی یک ماه بر هم بخورد. شرایط ناهمواری که خودتان با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است طی یک روز از این رو به آن رو شود. منظور من این نیست که با دانستن این که شادی و موفقیت دیگران همیشگی نیست احساس راحتی پیدا کنید. این فقط کمک­تان می‌کند که بفهمید همه چیز دنیا برای همه آدم­هاست. سختی‌ها فقط برای ما پیش نمی‌آید. موقعیت و شرایط زندگی مدام در حال تغییر است. بنابراین این که وقت و انرژی زیادی از خودتان را صرف افسوس خوردن برای آن یا آرزو کردن برای چیزی بهتر کنید، فقط وقت­تان را تلف می‌کند.

 

نکته ۴: قدردانی از چیزهایی که دارید فکر چیزهایی که می‌توانید داشته باشید را شیرین‌تر می‌کند. اگر بتوانید قدر تجربیاتی که الان دارید را بدانید- حتی اگر در ظاهر تجربیاتی منفی باشند - ظرفیت بزرگ­تری در شما ایجاد می‌کند که تجربیات مثبت را بهتر تشخیص دهید. شاید وضعیت کاری یا ارتباط احساسی‌تان نسبت به اطرافیان­تان بهتر نباشد، اما با تلاش برای چیزهایی که در زندگی‌تان ایدآل نیستند، به چیزی بسیار بزرگ دست پیدا می‌کنید: رشد و رشد برای تغییری که به دنبال آن هستید، در زندگی‌تان جا باز می‌کند. حسادت تصوری نادرست در ذهن ما ایجاد می­کند: اینکه من «خوب» نیستم. از لحظه ای که متوجه شدید سختی‌هایی که تجربه می‌کردید به خاطر این نبود که اشکالات شما را نشان دهد و برای این بود که تجربیاتی کاملاً جدید از زندگی را در اختیار شما قرار دهد تا موجب پیشرفت شما شود.

306 

-          دفتر آموزش و ارتقای سلامت، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

 
 دوشنبه ٣ آذر ١٣٩٣- ١٠:٤٠ / شماره خبر: ١١٦٧٥٦
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج