وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
يکشنبه ٠٤ اسفند ١٣٩٨  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > همه والدین، نیازمند کسب مهارت و دانش، در زمینه فرزندپروری هستند
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛
  همه والدین، نیازمند کسب مهارت و دانش، در زمینه فرزندپروری هستند

گروه سلامت روانی اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، به منظور ارتقای سطح آگاهی کارکنان این دانشگاه در زمینه مهارت فرزند پروری و پیشگیری از کودک آزاری اقدام به برگزاری 5 دوره آموزشی «مهارت فرزند پروری» با حضور 500 نفراز کارکنان معاونت های این دانشگاه نموده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وب دا)؛ دکتر محمد هادی فرحزادی مدیر گروه سلامت روان این معاونت در خصوص برگزاری این دوره های آموزشی اعلام داشت: یکی از مهمترین و موثرترین دوران زندگی انسان، دوران طفولیت است، دورانی که در آن شخصیت فرد شکل می‌گیرد. در دنیای امروز این حقیقت به اثبات رسیده است که کودکان فقط به توجه و مراقبت جسمانی نیاز ندارند، بلکه این توجه باید همه ابعاد وجودی آنها را که شامل رشد اجتماعی، عاطفی، شخصیتی و هوشی است دربر گیرد. این ابعاد عوامل تعیین کننده و اساسی یک انسان هستند که از دوران کودکی پایه‌گذاری می‌شود، بنابراین همه والدین برای تربیت صحیح فرزند نیازمند کسب مهارت و دانش در زمینه فرزند پروری هستند.

دکترفرحزادی گفت: با فراگیری شیوه­های کاربردی فرزندپروری، می­توانیم درامر تربیت فرزندان بهتر عمل کرده و رابطه بین افراد خانواده را تقويت نمائیم.

در ادامه، مریم زارع، کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی، در این کارگاه آموزشی پیرامون مباحث اختلالات رفتاری کودکان مطالبی را بیان کرد و گفت: اختلال نقص توجه بیش فعال که شیوع آن در جامعه 50% می باشد در صورتی که به موقع تشخیص داده شود به خوبی درمان خواهد شد، در غیر این صورت به شکل پایدار در فرد باقی خواهد ماند.

این کارشناس سلامت روان، همچنین در زمینه اختلالات رفتاری کودکان به موضوع ناخن جویدن، شب ادراری، اختلال اضطراب جدایی پرداخت و گفت: از فرزند خود درخصوص جویدن ناخن سوال نکنید، او را به خاطر انجام این عمل سرزنش نکنید، توجه کنید کودک­تان در چه مواقعی این عمل را انجام می دهد. این تلاش شما برای پی بردن به مشکل کودک و توجه به حل آن می تواند بزرگ­ترین گام برای از بین بردن اختلال ناخن جویدن باشد.

همچنین، تکنیک­های پاداش­دهی مستقیم و به کارگیری پیامدهای مثبت، چگونگی حذف و کاهش رفتارهای منفی کودکان و نوجوانان، برقراری ارتباط مؤثر، مدیریت خشم از دیگر موضوعات آموزشی این کارگاه بود که توسط دکتر نصیریان، روان­پزشک، ارائه شد.

لازم به ذکر است، تا کنون دو دوره آموزشی برگزار شده و سه دوره دیگر نیز روزهای یکشنبه هر هفته برگزار خواهد شد. 143/306

 

 
 چهارشنبه ١٤ مرداد ١٣٩٤- ١٢:٤٤ / شماره خبر: ١٢٩٨٨٦
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج