وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
پنج شنبه ٠٨ اسفند ١٣٩٨  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > توصیه های رئیس دانشگاه در رابطه با بیماری های قلبی
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  توصیه های رئیس دانشگاه در رابطه با بیماری های قلبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردان بیش از زنان در معرض خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی قرار دارند، اماخطر بروز این بیماری در زنان بعد از سن یائسگی بالا می رود. به گزارش وب دا ، دکتر سیامک واحدی با اشاره به اینکه با افزایش سن، خطر بیماری های قلبی در میان افراد افزایش می یابد، افزود : احتمال بروز این بیماری در سنین پایین در میان افرادی که سابقه خانوادگی بیماری قلبی و عروقی دارند بیشتر است. وی سن، جنس، سابقه خانوادگی بیماری های قلبی عروقی زودرس و نژاد را جزء عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی عنوان کرد و گفت: عامل نژاد در بروز بیماری های قلبی و عروقی دخیل است و شیوع این بیماری در برخی نژادها و مناطق خاص جغرافیایی بالاست. فوق تخصص قلب و عروق افزود: مطالعات اخیر در زمینه وجود برخی عوامل خطر جدید مانند عوامل التهابی و عفونی مثل CRP، هموسیستئین، کلامیدیا پنومونی، عوامل انعقادی و فیبرینوژن و عوامل مربوط به کلسترول مثل لیپوپروتئین A، اندازه ذرات LDL تایید کرده است. دکتر واحدی با اشاره به اینکه سبک زندگی و نوع رژیم غذایی نقش تعیین کننده ای در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد، اظهار داشت : مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، زندگی کم تحرک و عوامل فیزیولوژیکی مانند فشارخون بالا، دیابت، چاقی و افزایش وزن و اختلال چربی ها از جمله عوامل خطر در بروز این بیماری ها می باشد. وی گفت: کنترل مطلوب قند، فشار خون و چربی خون و داشتن سبک زندگی سالم بهترین راهکار برای پیشگیری از این بیماریها است. رئیس دانشگاه بر اجتناب از مصرف دخانیات و عدم مصرف الکل، داشتن یک رژیم غذایی سالم کنترل وزن و فعالیت بدنی منظم، کاهش مصرف نمک، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها، مصرف روزانه میوه و سبزی، کاهش غذاهای پرچرب مانند گوشت چرب، لبنیات پرچرب مصرف حداقل 3 بار ماهی در هفته بویژه ماهی تن، ماهی سالمون، کاهش مصرف روغن و جایگزین کردن روغن پالم و نارگیل با روغن زیتون، سویا، ذرت، کلزا یا آفتابگردان، جایگزین کردن گوشت های دیگر با گوشت سفید (بدون پوست) تاکید کرد. دکتر واحدی میزان مصرف مجاز روزانه نمک را کمتر از پنج گرم، (یک قاشق چایخوری) عنوان کرد و گفت: مصرف پنج واحد ۵۰۰-۴۰۰ گرم میوه و سبزی روزانه برای سلامتی ضروری است.

 
 شنبه ٢٥ آذر ١٣٩٦- ١١:٢٤ / شماره خبر: ١٧٠٢٠٩
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج