وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
سه شنبه ٠١ بهمن ١٣٩٨  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > برخی تصورات غلط نسبت به نمک
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 باورهای غلط
  برخی تصورات غلط نسبت به نمک

  • غذا بدون نمک بی­طعم و بی­مزه است. غلط
    واقعیت امر:
    این تنها به سازگاری و عادت جوانه­های چشایی شما نسبت به میزان نمک مصرفی بر می­گردد. بنابراین با کاهش مصرف نمک، جوانه­های چشایی نیز خود را با شرایط جدید انطباق داده و شما نیز به تدریج به غذای کم نمک عادت خواهید کرد.
  • غذاهای پرنمک را می­توان از شور بودنشان تشخیص داد. غلط
    واقعیت امر: برخی غذاها به رغم محتوای زیاد سدیم (نمک)، شور نیستند. چراکه معمولاً حاوی شکر زیادی نیز می
    ­باشند. نظیر بیسکوئیت ها و غلات صبحانه. همچنین ممکن است جوانه چشایی در شما به مصرف نمک زیاد عادت کرده باشد و شما نتوانید شوری غذا را تشخیص دهید.
  • تنها افراد سالخورده بایستی نگران مصرف نمک باشند. غلط
    واقعیت امر: مصرف زیاد نمک در هر سنی می­تواند باعث افزایش فشار خون و افزایش شانس ابتلا به بیماری
    ­های قلبی و عروقی شود.
  • برای کنترل مصرف نمک، اضافه نکردن نمک به غذا کافیست. غلط
    واقعیت امر:
    ، 75 درصد نمک دریافتی توسط غذاهای فرآوری شده نظیر نان، سوسیس، پیتزا، چیپس و غیره وارد بدن می­شود.
  • اگر نمک را به غذاهای مصرفی­ام اضافه نکنم پس مقادیر نمک دریافتی­ام کم می­شود.
    واقعیت امر:
    هر چند اضافه نکردن نمک به غذا ایده خوبی است اما یک سوم نمکی که روزانه دریافت می­کنیم در خود اقلام غذاهایی که خریداری می­کنیم موجود هستند. مصرف نمک بیش از حد می تواند فشار خون را بالا ببرد و خطر سکته و بیماری های قلبی را افزایش دهد. بزرگسالان نباید روزانه بیش از 6 گرم نمک دریافت کنند پس به دقت برچسب­های روی غذاها را بررسی کنید و تصور نکنید که اگر به غذا نمک اضافه نکنید پس حتما دریافت نمکتان کم خواهد شد چرا که بسیاری از غذاهای فرآوری شده محتوای نمک بالایی دارند.306
 
 چهارشنبه ١٨ تير ١٣٩٣- ١٤:١٥ / شماره خبر: ١١٠٤٤٨
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج