وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
يکشنبه ٠٤ اسفند ١٣٩٨  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > توصیه های ارگونومی برای کاربران کامپیوتر، کارمندان و خانم های خانه دار
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 
  توصیه های ارگونومی برای کاربران کامپیوتر، کارمندان و خانم های خانه دار

در صورتي كه انجام هر كدام از حركات باعث ايجاد درد قابل توجه گردن يا شانه و انتشار آن به دست يا سينه شما شده با پزشك خود مشاوره نمائيد.

این حرکات به گونه ای هستند که به راحتی  در محل کار شما نیز قابل انجام هستند، برای بدست آوردن نتیجه ی بهتر سعی کنیدروزی چند بار آن ها را انجام دهید.

 

الف – حركات كششي

·         در حاليكه رو به جلو نگاه مي كنيد ابتدا به آرامي سر خود را به سمت جلو خم كنيد .به طوريكه چانه شما به سينه تان نزديك شود و چشم­هايتان به زمين نگاه كند .سپس به آرامي سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه كنيد .

·         در حاليكه سر در وضعيت معمولي قرار دارد ابتدا سر وگردن را به سمت راست حركت دهيد، به گونه اي كه بدون حركت شانه گوش راست به شانه همين طرف نزديك شود، سپس به آرامي سر را به وضعيت اول برگردانده همين حركت را به سمت مقابل تكرار كنيد.

·         در حاليكه سر در وضعيت معمولي قرار دارد به آرامي سر خود را حول محور عمود بر سطح افق بچرخانيد.

به طوريكه ابتدا سمت راست و سپس سمت چپ خود را ببينيد .

·         برای انجام حرکات شانه،  ابتدا دست ها را به سمت جلو بکشید و سپس به آرامی دست ها را به سمت بالای سرببرید و پس از ده ثانیه به حالت اول بر گردانید.همین حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. سپس دست ها را به دو طرف بدن کشیده و باز هم سعی کنید به آرامی آنها را بسمت بالای سر ببرید ( ده مرتبه )،در حرکت بعدی دست­هایتان راکاملا به سمت جلو بکشید ( مثل حرکت اول شانه ) سپس به آرامی آن­ها را حول محور شانه به چرخانید( عقب و  جلو، هر کدام ده بار ) .

 در آخر حركات، زير را حتما انجام دهيد .
ب - نرمش های قدرتی

·         در این چند تمرين سعي مي شود با ايجاد مقاومت در مقابل نيروي وارده با دست، قدرت عضلات گردن را افزايش دهيم مدت اين تمرين حدود 20 ثانيه براي هر حرکت خواهد بودتوجه داشته باشيد که ميزان نيروي وارده با دست به گردن و به عکس بايد در حد متوسط باشددر حقيقت بايد با فشار دست از حرکت گردن جلوگيري کنيم در تمرين آخر، انگشتان دو دست را دريكديگر قفل كرده، پشت سر خود قرار دهيد حالا سعي كنيد آرنج­هاي خود را به عقب برده و به ديوار پشت سر نزديك كنيد.

 پیشنهاد می کنیم این جملات را زیر شیشه ی میز کارتان بگذارید. تا هیچوقت توصیه­ مهم آن را از یاد نبرید !درست بنشینیم و درست کار کنیم. 306

 

 

 
 پنج شنبه ١٨ دی ١٣٩٣- ١١:٠٠ / شماره خبر: ١١٩٢٤٦
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج