وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
پنج شنبه ٢٥ مهر ١٣٩٨  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > راهکارهای خودمراقبتی در رانندگی
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 پیام های سلامتی
  راهکارهای خودمراقبتی در رانندگی

  1. هنگام رانندگی كمربند ایمنی خود را ببندید.

2.       هرگز در حال عصبانیت،‌ احساس خستگی و یا خواب آلودگی رانندگی نکنید.

3.       هنگام رانندگی فاصله مطمئنه را رعایت كنید.

4.       در صورت توقف در بزرگراه ها  و یا جاده ها، با قراردادن علائم ایمنی مانند مثلث شبرنگ رانندگان دیگر را مطلع کنید.

5.       هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفتگو نکنید.

6.       از خوردن وآشامیدن و استفاده از تلفن همراه در حین راننگی بپرهیزید.

7.       از انجام حركات نمایشی در بزرگراه­ها خودداری نمایید.

8.       استفاده از كلاه ایمنی 25% تا 45% از میزان مرگ و میر و آسیب های جدی ناحیه سر موتورسواران را كاهش می‌دهد.

9.       از سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به حریم پیاده روها بپرهیزید.

10.   با تهیه کیف کمک های اولیه در خودرو برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشید.

11.   شما باید بتوانید شماره خودروها را از فاصله 20 متری بخوانید؛ اگر در دیــدخود مشکل دارید، حتما باید در مواقع رانندگی از عینک استفاده کنید.

12.   سرعــت زیاد و ترمــزهای پیاپی، مصــرف سوخــت را تا حدود 50 درصد افزایش میدهد. سعی کنیم با پرهیز از حرکت شتابان، به طور یکنواخت و در بین خطوط رانندگی کنیم تا سفر مطمئنتری داشته باشید.

 

13.   همواره به یاد داشته باشید که شما مسئول جان سرنشینان وسیله نقلیه خود هستید. 306

 

 

 

 
 يکشنبه ٣ اسفند ١٣٩٣- ٠٨:٤٠ / شماره خبر: ١٢١٧٠٥
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج