وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٧  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > خود مراقبتی در بیماری آلزایمر
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 روز جهانی آلزایمر گرامی باد:
  خود مراقبتی در بیماری آلزایمر

اگر شما بیماری آلزایمر دارید، مهم است بدانید که این تشخیص پایان زندگی نیست، زندگی با بیماری دمانس(خردسودگی) به معنی این است که شما زودتر از آنچه پیش­بینی می کردید باید تغییراتی در زندگی خود بدهید.

شما می توانید یک زندگی پر بارو سازنده با مراقبت از سلامت جسمانی و روانی خود با شرکت در فعالیت های لذت بخش و با گذراندن زمان با خانواده و دوستان داشته باشید.

 

مراقبت از سلامت جسمانی

مراقبت از سلامت جسمانی می تواند کیفیت زندگی شما را برای سال ها بهبود ببخشد.

 

·         بررسی پزشکی منظم

 

·         استفاده از دارو

 

·         تغذیه سالم

·         ورزش روزانه

·         استراحت در هنگام خستگی

·         عدم استفاده از مشروبات الکلی

 

مدارا با احساسات

بعد از دریافت تشخیص دمانس(خردسودگی) و بیماری آلزایمر، ممکن است احساسات مختلفی را تجربه کنید، شامل:

·         انکار (من دمانس ندارم)

·         ترس از دست دادن افراد مهم در زندگی شما

·         احساس تنهایی به دلیل آن که هیچ کس آنچه را که شما تجربه می کنید، درک نمی کنند.

·         آشفتگی به خاطر ناتوانی در بیان مقاصد خود

·         از دست دادن تصویری که از خود داشته اید

·         افسردگی یا خشم در مورد تغییراتی که در زندگی شما در حال بوجود آمدن است.

 .        احساساتی که تجربه می کنید طبیعی است. مهم این است که راه هایی را برای کنار آمدن با این احساسات پیدا کنید.

پیشنهادات زیر می تواند به شما کمک نماید:

 

·         احساسات و تجارب خود را یادداشت نمایید.

·         به یک گروه حمایتی بپیوندید. برای پیدا نمودن گروه در تهران با بخش آموزش انجمن آلزایمر ایران  تماس بگیرید.

·         با پزشک خود در مورد درمان مناسب صحبت کنید.

·         مشاوره بگیرید.

·         با فردی مورد اطمینان درباره نیازهای روحی خود درد ودل کنید.

·         احساسات خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید.

·         اگر احساس می­کنید که دیگران شما را درک نمی کنند یا به خاطر بیماری به شما برچسب می زنند راه­هایی را برای مقابله با شرم از تشخیص بیماری بیاموزید.

·          تا زمانی که می توانید به فعالیت هایی که برایتان لذت بخش است بپردازید.306/302

 
 دوشنبه ٣١ شهريور ١٣٩٤- ٠٩:١٤ / شماره خبر: ١١٣٤٣١
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج