وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
جمعه ٢٣ آذر ١٣٩٧  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > ورزش و فعالیت فیزیکی، ضامن استحکام استخوان ها
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 
  ورزش و فعالیت فیزیکی، ضامن استحکام استخوان ها

ورزش و فعالیت های فیزیکی ضامن استحکام استخوان ها می باشد.

به گزارش پایگاه خبری  و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ مسئول بیماری پوکی استخوان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این باره گفت : فرایند استخوان سازی از زمان تولد، روند رو به افزایشی را طی می کند و در سنین بین 25 تا 35 سالگی به اوج می رسد و پس از آن با یک شیب مقدار توده استخوانی کاهش می یابد.

دکتر فلوریا انفرادی گفت: کم تحرکی، رعایت نکردن اصول تغذیه ای ،کمبود ویتامین D ، پرکاری تیروئید و بیماری های مزمن کلیه و کبد، یائسگی و سن بالا سرعت ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: وجود سابقه پوکی استخوان در فامیل درجه یک، احتمال ابتلای فرد به پوکی استخوان را تا 2 برابر افزایش می دهد.

این مسئول با بیان این که پوکی استخوان تا زمان شکستگی علامتی ندارد و از دست دادن استخوان ها بی سر و صدا اتفاق می افتد، عنوان کرد: زنان بیش از مردان دچار پوکی استخوان می شوند و تشخیص آن توسط پزشک و با اندازه گیری تراکم استخوان انجام می شود.

دکتر انفرادی گفت : کلسیم باعث تقویت و ویتامین D باعث استحکام استخوان ها می شود که با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش و مصرف کلسیم می توان از مزایای آن هابهره مند شد.

وی پیاده روی را در پیشگیری از پوکی استخوان موثر می داند و خاطر نشان کرد: پس از تشخیص پوکی استخوان، با استفاده از توصیه های دارویی و غیر دارویی می توان از شکستگی استخوان که شایع ترین عارضه پوکی استخوان است، پیشگیری کرد./116/205/201

 
 چهارشنبه ٣٠ مهر ١٣٩٣- ٠٩:٢٤ / شماره خبر: ١١٤٩١٧
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج