وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
جمعه ٣٠ شهريور ١٣٩٧  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > توجه به رژیم غذایی و تحرک برای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد:
  توجه به رژیم غذایی و تحرک برای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک کافی سه عامل مهم در بروز بیماریهای قلبی عروقی و در نتیجه مرگ است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب‌دا)؛ دکتر علی عالمی در همایش روز جهانی قلب که در سالن شهید دکتر چمران برگزار شد، از بیماریهای قلبی و عروقی به عنوان اولین عامل مرگ در دنیا و همچنین در کشور ما یاد کرد و افزود: با عدم مصرف دخانیات، رژیم غذایی مناسب و تحرک می‌توانیم از بروز 80درصد مرگهای قابل پیشگیری، جلوگیری نماییم.

وی با اشاره به دلایل نامگذاری روزی به نام روز جهانی قلب، به شعار امسال این روز " انتخابهای دوستدار سلامت قلب" اشاره کرد و افزود: تاکید شعار امسال بر این است که محیط‌های مختلفی که در آن هستیم را به گونه‌ای تدارک و فراهم نماییم که دوستدار سلامت قلب باشد.

دکتر عالمی، ایجاد محیط های دوستدار سلامت قلب و توانمندسازی مردم برای ایجاد تغییرات مثبت در محیط زندگی و کار خود را از جمله اهداف نامگذاری امسال روز جهانی قلب عنوان کرد و افزود: باید فکر کنیم که چگونه میتوانیم در محیط های مختلف کار و زندگی که هستیم، شرایطی را فراهم نماییم که خطرآفرینی کمتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: میتوان با انتخاب غذای سالم در مقابل فست فود، فراهم نمودن انجام حرکات ورزشی همچون پیاده روی و دوچرخه سواری به جای استفاده از خودرو سواری، فراهم نمودن محیط کار و زندگی عاری از دود دخانیات و متناسب سازی محیط برای انجام فعالیتهای بدنی در راستای داشتن قلبی سالم و پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی تلاش کرد.

وی با اشاره به تحقیقات و پژوهشهای صورت گرفته در خصوص فعالیت فیزیکی، اظهار داشت: بر اساس یکی از پژوهشهای انجام شده، نباید برای انجام فعالیت فیزیکی، زمان جداگانه‌ای تعریف کرد بلکه باید شرایط را به گونه‌ای فراهم نماییم، که در حین انجام کار، فعالیت بدنی را انجام دهیم.

وی، استفاده از مواد غذایی سالم و تازه، پرهیز از مصرف فست فودها، کاهش استفاده از غذاهای بسته‌بندی شده تا حد امکان، استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها در برنامه غذایی روزانه، عدم مصرف دخانیات و انجام 20 تا 30 دقیقه فعالیت فیزیکی و ورزش روزانه را برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی بسیار مهم و موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه تماشای تلویزیون، موجب کم تحرکی، مصرف زیاد دانه‌های روغنی و در مواردی استرس می‌شود، باید آن را محدود و با فعالیتهای سالمتری، جایگزینی کرد./135/205/201

 

 

 
 دوشنبه ١٤ مهر ١٣٩٣- ١٣:٢٧ / شماره خبر: ١١٤١٠٦
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج